logo
photo

NOTE.aesthetics

Konsultointi ja vaalennus

photo

Halutessasi voit varata meiltä maksuttoman ajan konsultointiin – konsultoinnin tarkoitus on selkeyttää työvaiheita esimerkiksi hiusten vaalennuksen taustalla ja antaa hinta-arvio prosessista.

Hiusten vaalennustyöt varaamme vain konsultoinnin kautta työn laadun takaamiseksi – konsultointiajan saat soittamalla meille, tai käymälle NOTE.:n kampaamossa.

Konsultoinnin voit varata myös itsellesi, jos haluat tulla keskustelemaan hiuksen fiiliksen muuttamisesta – haluamme olla avuksi, jos koet asian kysymisen arvoiseksi.

Vaalean värin tekeminen ja ylläpito on monialainen kokonaisuus, konsultoinnin kautta selviää myös tarve hiuksen ylläpidolle. Hiusväri pysyy pidempään uuden näköisenä kun hiusta itsessään hoidetaan värin viitoittamalla tavalla.

Vaalennus rasittaa hiusta, mutta ei huomattavasti jos työ on kokonaisuudessaan ajatuksella suunniteltu ja toteutettu. Kothoitotuotteiden funktio on uudelleenrakentaa hiusta vaalenusprosessin jälkeen, sekä ylläpitää hiuksen kuntoa jotta väri säilyy.

Kesä on tunnetusti sesonkiaikaa vaalennuksille – luonnolliset vaaleat ja kylmät hiusvärit tarvitsevat samaa perusteltua hoitoa. Kun olet ajatuksissa vaalentaa hiuksiasi, ole yhteydessä NOTE.:n kampaamoon ja varaa itsellesi aika maksuttomaan konsultointiin. Konsultointi ei sido sinua kyseistä käyntiä enempää mihinkään.

 

Puettu Design – Faktoria X NOTE. lookbook 2022

photo

Kotimainen käsityö, sekä henkilökuvan vahvuus muodostavat tämän lookbookiin kokonaisuuden.

Sisältö on henkilökohtaisen tyylin ja sen monimuotoisuuden dokumentaatio, joka edustaa suomalaisen designin nykyhetkeä ja kommunikoi tulevaa.

Brändien yhtestyökokoelma on julkistettu ja kuvamateriaali on nähtävillä Annual Report-valikon takana.

NOTE. vastaa kuvien väreistä, sekä leikkauksista kokonaisuudessaan.

Mistä NOTE. on saanut nimensä?

photo

…sitä pidetään 1900-luvun tunnetuimpana jazzia julkaisseista levy-yhtiöistä: sille oli ominaista laatu, tyyli ja ajan paras musiikki.

Lainaus on Blue Note levy-yhtiön Wikipedia- sivulta. Inspiraatio tulee monesta eri suunnasta ja jotkut tekijät nousevat selkeimmin esiin.

Blue Note edusti amerikkalaisessa yhteiskunnassa edelläkävijää – varsinainen kiinnostus yhtiötä kohtaa alkoi tekemään selkeää nousua juuri ennen 50-lukua.

Kasvot soittajille ja julkaisuille antoi talon sisältä tuotettu kuvamateriaali, joka edusti sekä soittajaa, että sisältöä yhtä lailla. Jatkuvuus ulkoisessa esitysasussa muodostui avaimeksi sisällön kuolemattomuudelle. Yhtiön estetiikka oli myös omiaan edistämään sen ajan kansalaisliikettä.

Sinisellä kirjoitettu NOTE. tosiaan on selkeästi tunnistettavissa osin samaksi sisällöksi – 2000-luvun puolella sen esitystyyli ja media on päivitetty uuteen formaattiin laadun kulkiessa edelleen mukana. Kaikki vanha on taas uutta.

 

Kuka on NOTE.:n takana?

Olen Lauri Suvanto ja vastaan kokonaisuudessaan NOTE.:n toiminnasta, sekä sisällöistä. 

Alakulttuurit, ilmiöt, aikakausiestetiikka ja syyt näiden takana ovat ohjanneet läpi koko elämäni omia kiinnostuksen kohteita. Näiden syy-yhteyksien kautta muodostuu NOTE.:n visuaalinen ilme ja laajemmassa kuvassa NOTE.:n estetiikka. 

NOTE.:n tavoite on uudistaa kampaamoalaa, sekä asiakkaiden käsitystä työstä ja sen tarkoitusperistä. Perinteisen palvelumyynnin ja kauneuskäsitteen sijaan koitan ohjata toimintaa henkilökohtaisen tyylin täydentämiseen, joka kommunikoi laajemmin sisältöjä.  

NOTE. yhdistää selkeästi kaksi osa-aluetta kampaamonsa toimintaan; työläistaustaisen ajattelun oman työn kehityksestä ja sen arvosta, sekä selkeän standardin osaamisen perusteista.  

Työurani aikana olen ollut poikkeuksellisen sitoutunut oman osaamiseni kehittämiseen – asiaan, joka jatkuu uran loppuun asti. 

– Lauri Suvanto / NOTE.

Modernilta parturi-kampaamolta vaaditaan vahvaa brändiä ja jatkuvaa kouluttautumista

photo

Tutka Pro:n Lotta Lahokoski haastatteli NOTE.:n Nennaa hiusalan tiimoilta. Artikkeli käy läpi kampaamoalan tilaa, sen toimintamalleja ja mahdollisuuksia.

Juttu luettavissa tämän linkin takaa.

Faktoria Jewelleryn koruja saatavilla NOTE.:n kampaamossa

photo

“Kaikki korumme soljuvat arvomaailmamme läpi huokuen Faktorian asennetta ja meininkiä.

Koruissamme välittyy sanoma siitä, että meillä kaikilla on sananvapaus ja oikeus kertoa omaa tarinaamme pukeutumisen ja korujen kautta.

Korumme ovat muistutus mielettömille persoonille siitä, ettei upeuttaan pidä sensuroida.”

Elina Balukoff

Jewellery maker and designer | Founder at Faktoria

 

Kotimaisen Faktorian koruja on tullut NOTE.:lle myyntiin. Korut ovat kotimaista käsityötä ja kasattu Tampereella.

Lisäinfoa koruista ja Faktorian toiminnasta heidän nettisivuiltaan https://www.faktoria.fi/

NOTE.education X J.Mäki Professional- seminaarin tunnelmia

photo

NOTE. kiittää NOTE.education X J.Mäki Professional- seminaariin osallistuneita.

Haasteellisen ajan jälkeen haluamme jatkaa työn mahdollisuuksien potentiaalin näkemistä ja jakaa työvälineitä tämän toteutukseen.

Parturi-kampaamo- alan mahdollisuudet ovat tällä hetkellä korkeat, koska voimme suoraan olla osana ihmisten ulkonäkökulttuuria,

 

vaaleat lyhyet hiukset lyhyt kampaus turku lyhyet hiukset ja pidempi kampaus

J.Mäki Professional X NOTE.

photo

NOTE. on aloittanut koulutusyhteistyön J.Mäki Professionalin kanssa.

Ensimmäinen yhteinen seminaari on Porissa 18.6. – seminaari koostuu NOTE.:n teknisestä työskentelystä sekä ajatuksista työn ympärillä.

NOTE. on pyrkinyt olemaan progressiivinen tekijä kotimaisella visuaalisen kulttuurin kentällä ja nämä tulevat yhteistyöt ovat meille hyvä mahdollisuus esitellä tätä tapaa muille kollegoille.

Matalalentoisen vuoden jälkeen toivomme toimintamme lähettävän positiivisen signaalin kentälle – olemme edelleen motivoituneet olemaan osa muutosta.

Inspiraatiolle ja mahdollisuuksille on nyt enemmän tilaa, kuin koskaan.

Lauri Suvanto, NOTE.

J.Mäki Professional X NOTE. info

 

 

Parturi vai kampaamo?

photo

Any taste that you feel is right
Wear any clothes just as long as they’re bright
Say what you want, ‘cos this is a new art school

The Jam

“Kumman ajan varaan?”

Olemme alusta asti halunneet olla selkeitä tarjoamiemme töiden suhteen – sähköinen ajanvaraus tuo helppoutta varauksiin, mutta samalla vaihtoehtojen määrä saattaa herättää kysymyksiä.

Parturi- ja kampaamotöiden erottava tekijä on niihin käytetty aika, tämä on usein sidoksissa hiuksen mittaan. Tasapuolisuuden nimissä siisti tyyli hiuksissa – lyhyt tai pidempi, kuuluu kaikille. Ajallisesti oikein mitoitettu varaus antaa tekijöille työhön tarvittavan ajan, jonka kautta käsityön jälki on laadukas. Hyvään lopputulokseen ei ole oikotietä, tämän lisäksi kokemus kiireettömyydestä luo rauhallista ilmapiiriä kaikille paikalla oleville.

NOTE. veloittaa töistä vain niihin käytetyn ajan, joten varattu aika ei ole suoraan sidoksissa työn hintaan. Jos ajan varaamisessa nousee kysymyksiä, suosittelemme soittamaan NOTE.:n kampaamoon joko kysymään asiasta, tai varaamaan ajan maksuttomaan konsultointiin.

Konsultointi on tarkoitettu hiusten vaalennuksen lisäksi myös kaikkiin parturi- ja kampaamotöihin.

Hiukset: muoti vai tyyli?

photo

Art produces ugly things which frequently become more beautiful with time.

Fashion, on the other hand, produces beautiful things which always become ugly with time.

Jean Cocteau

“Ketä teidän kuvissa on?”

Ensimmäinen NOTE.:n printti starttasi sarjan, jossa olemme esitelleet sisällöissämme nykyaikaisia ihmisiä. NOTE. tuottaa oman estettiikkansa ja tarkoituksena on kommunikoida sekä henkilökohtaista identiteettiä, että kollektiivista kuuluvuuden tunnetta.

Nykyajan haasteita on voimakkaasti kaupallistetut sisällöt ja mainonta asuu kaikkialla. Perinteisesti parturi- ja kampaamotöistä puhutaan ostettavina palveluina, mutta hyvin vähän sisältöinä. Kaupunkikuvaan vaikuttaminen voi myös olla henkistä ja tämän vuoksi kuvissamme esiintyy samaistuttavia henkilöitä. Omalta itseltään näyttäminen on vapauttavaa ja haluamme osaltamme olla mukana siinä.

Kuva: Aino Raunio

CALL: 0400 81 00 61